توجه

بازدید کننده محترم ، این سایت به همراه دامنه ، با سامانه مدیریت محتوا (CMS) دروپال Drupal با کلیه امکانات ، واگذار می شود . در صورتی که فعالیت های شغلی یا کسب و کار مرتبط دارید برای نقل و انتقالات دامنه و وب سایت به شکل کامل با شماره تماس 09388760510 یا 09126116240 تماس بگیرید و در صورت عدم پاسخگویی در تلگرام یا واتس آپ پیام بگذارید .

اطلاعات کلی : 

نام دامنه : irinvent.ir

توضیح مفهوم دامنه : ir مخفف iran (ایران) – invent = اختراع

نام سایت : مرجع ابداعات و اختراعات ایران

مدل فعالیت : درج ابداعات و اختراعات داخلی ، اطلاع رسانی برای تامین کالا یا خدمات ابداعی ، ثبت نام مخترعین و مبتکرین برای تبلیغات محصول و خدمات نوآورانه ، نشریه الکترونیکی ادواری معرفی ابداعات ، شرکت در نمایشگاه ابداعات و اختراعات سالیانه بنیاد ملی نخبگان و انجمن مخترعین ایران و ... و ارائه گزارش از اختراعات موجود

مدت زمان اعتبار دامنه : 29-01-2020 مصادف با چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۸

قدمت دامنه : 8 سال (زمان ثبت اولیه : 2011-01-15 مصادف با شنبه، ۲۵ دی ۱۳۸۹)

ایده هایی که به واقعیت پیوستند

پیغام خطا

Notice: Undefined index: new_technology in addtoany_entity_view() (line 37 of /home/irinvent/domains/irinvent.ir/public_html/sites/all/modules/addtoany/addtoany.module).

تخیل از یک سو و بلند پروازی از سوی دیگر، همیشه انسان را به ساخت وسایلی هدایت کرده که اگرچه در ابتدا شاید عملیاتی به نظر نمی رسیدند اما به تدریج خلاقیت بشر آنها را به طور واقعی وارد زندگی کرده است.

 انسان که همیشه در تلاش برای بهبود زندگی و جستجوی رفاه بوده، با خیال پردازی بخشی از این نیاز را پاسخ گفته است، خیال پردازی هایی که شاید تحقق آن غیرممکن و محال به نظر می رسیده اما به تدریج عینیت یافته و وارد زندگی روزمره شده اند.

هنر سینما به انسان کمک کرد این خیال پردازی ها را با دیگران سهیم شود و با ساخت فیلم های علمی تخیلی به دانشمندان ایده عرضه فناوری هایی را بدهد که زندگی انسان را متحول کنند؛ از جمله این خیال پردازی ها می توان به تلفن همراه، اسکن بدن، روباتهای کارگر و شاید جالب تر از بقیه سفر و زندگی در فضا اشاره کرد.

در این پست به ده فناوری اشاره می شود که پیش از این در فیلم های علمی تخیلی دیده می شدند اما امروزه در زندگی روزمره تحقق یافته اند.

صفحه نمایش های لمسی
صفحه نمایش های لمسی که در فیلم تخیلی پیشتازان فضا (Star Trek) بسیار بعید و آینده نگرانه تلقی می شد، امروزه به یک ابزار روزمره بر روی تلفن های همراه و رایانه های ما تبدیل شده است.

این فناوری امروزه به طور وسیعی در تلفن های هوشمند، لپ تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی کاربرد دارد.

روبات های خدمتکار
در فیلم انیمیشنی The Jetsons یک روبات خدمتکار کارهای خانه از جمله تمیز کردن را انجام می دهد و به کارهای صاحبخانه می پردازد.

در سال 2002 محققان آمریکایی روباتی به نام Roomba ساخته و با قیمتی معادل 199.95 دلار وارد بازار کردند. این روبات می توانست به صورت هوشمند و اتوماتیک کف اتاق را جارو بکشد. بعدها در سایر نسخه ها این روبات توسعه داده شد و قابلیت شستشو نیز به آن اضافه شد.

اسکنر بدن
در فیلمی با عنوان "یادآوری کامل" محصول 1990 دستگاهی نمایش داده می شود که می تواند بدن انسان را اسکن کند.

اکنون این فناوری البته بسیار پیشرفته تر واقعیت یافته و در زمینه های مختلف پزشکی و امنیتی از آن استفاده می شود.

تماس های هولوگرافیک
به تصاویر سه بعدی تحت شرایط خاصی هولوگرام گفته می شود. ارتباطات هولوگرافیک در خیلی از فیلم ها از جمله جنگ ستارگان 1977 شده است.

سال 2008 شرکت استرالیایی Telstra برای اولین بار و به صورت عمومی، ارتباط میان مهندس ارشد خود در همایشی را به صورت هولوگرافیک برقرار کرد. این همایش 460 مایل با مهندس ارشد فاصله داشت.

کلیدهای با قفل اثر انگشتی
ایده استفاده از اثر انگشت برای قفل کردن و یا باز کردن قفل در فیلم (Predator (1987 مطرح شد. موجودات فرازمینی و بیگانه در این فیلم برای فعال کردن ابزاری که به مچ دست خود بسته بودند باید اثر انگشت خود را روی صفحه دستگاه می گذاشتند.

اکنون قفل بسیاری فناوری ها با استفاده از اثر انگشت باز می شود که از جمله آنها می تواند به گجت های لمسی شرکت اپل اشاره کرد.

کنترل رایانه ها از راه دور

یکی از جدیدترین تخیلات انسان در فیلم های علمی و تخیلی مربوط به سال 2002 و فیلم "گزارش یک اقلیت" با بازی تام کروز است. در آن سالها کمتر کسی تصور می کرد چنین فناوری به سرعت تحقق بیابد و بتوان رایانه ها را از راه دور کنترل کرد.

این خیال پردازی انسان توسط شرکت مایکروسافت و با عرضه کینکت محقق شد.

رایانه های هوشمند
در فیلم "2001، یک ادیسه فضایی" رایانه بسیار هوشمندی به نام Hal 9000 به تصویر کشیده می شود که هوش بشری را به چالش می کشد.

دانشمندان علوم رایانه تلاش های خود بر روی ساخت رایانه های هوشمند معطوف کرده و سال 1997 شركت IBM موفق شد رایانه هوشمندی به نام deep Blue طراحی کند که گری کاسپاروف قهرمان شطرنج دنیا را شکست دهد.