توجه

بازدید کننده محترم ، این سایت به همراه دامنه ، با سامانه مدیریت محتوا (CMS) دروپال Drupal با کلیه امکانات ، واگذار می شود . در صورتی که فعالیت های شغلی یا کسب و کار مرتبط دارید برای نقل و انتقالات دامنه و وب سایت به شکل کامل با شماره تماس 09388760510 یا 09126116240 تماس بگیرید و در صورت عدم پاسخگویی در تلگرام یا واتس آپ پیام بگذارید .

اطلاعات کلی : 

نام دامنه : irinvent.ir

توضیح مفهوم دامنه : ir مخفف iran (ایران) – invent = اختراع

نام سایت : مرجع ابداعات و اختراعات ایران

مدل فعالیت : درج ابداعات و اختراعات داخلی ، اطلاع رسانی برای تامین کالا یا خدمات ابداعی ، ثبت نام مخترعین و مبتکرین برای تبلیغات محصول و خدمات نوآورانه ، نشریه الکترونیکی ادواری معرفی ابداعات ، شرکت در نمایشگاه ابداعات و اختراعات سالیانه بنیاد ملی نخبگان و انجمن مخترعین ایران و ... و ارائه گزارش از اختراعات موجود

مدت زمان اعتبار دامنه : 29-01-2020 مصادف با چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۸

قدمت دامنه : 8 سال (زمان ثبت اولیه : 2011-01-15 مصادف با شنبه، ۲۵ دی ۱۳۸۹)

كيف ضد سرقت كه نمي توان آن را دزديد

پیغام خطا

Notice: Undefined index: invent_iran in addtoany_entity_view() (line 37 of /home/irinvent/domains/irinvent.ir/public_html/sites/all/modules/addtoany/addtoany.module).

احمد مانند ديگران هر روز از خانه خارج می شد تا سر كار برود. يكي از روزها هنگام پياده روي صداي نزديك شدن يك موتورسيكلت از پشت سر به گوشش رسيد. موتور به احمد نزديك شد و پس از رد شدن ازكنار او در يك چشم بر هم زدن، ترك نشين موتوركيفش را دزديد.
احمد خوش شانس بود كه مدارك مهمي درون كيف نداشت. وي در زمينه رباتيك كار مي كرد و بادنياي فناوري بيگانه نبود. حادثه آن شب باعث شد فكري در سر احمد بيفتد كه تا مدتي درگير آن باشد.در همان دوران يكي از دوستانش كه طلا فروش بود به احمد گفت جابه جا كردن طلا و جواهر در اين زمانه كار واقعا پرخطري است، زيرا هر لحظه ممكن است باسارق روبه رو شوي. درد دل آن دوست و حادثه اي كه براي خودش اتفاق افتاده بود، باعث شد جرقه اي درذهنش زده شود.

احمد ايده اش را با دوستانش در ميان گذاشت: ميخواهم يك كيف ضدسرقت بسازم. كيفي كه اگر دزديده شد، بتوان آن را رديابي كرد دوستان او هر كدام تخصصي در رايانه و رباتيك داشتند، از ايده استقبال كردند و اين اطمينان خاطر را به احمد دادند كه كار شدني است.پس از تشكيل تيم، كار روي ايده آغاز شد. ابتدابه اين نتيجه رسيدند يك كيف مخصوص بسازندكه تمامي تجهيزات الكترونيكي مورد نياز درون آن گنجانده شده و ضدسرقت باشد. پس از طراحي هايي كه صورت گرفت، نتيجه يك كيف بزرگ و نسبتاسنگين با ظاهري زمخت بو دكه حتي خودشان مايل نبودنداز آن استفاده كنند !  

به همين دليل تصميم گرفتند از يك طراح مد كمك بگيرند تا كيف زيباتري در چند مدل برايشان طراحي كند. طر حهاي كشيده شده بسيار زيبا بود،اما براي توليد هزينه زياديبايد می پرداختند. محدوديت سرمايه اوليه براي آغاز كارآنقدر به اعضاي گروه فشاروارد كرد كه نزديك بود احمد از ادامه كار منصرف شود.آنها از ساخت يك كيف مخصوص با ليبل ضدسرقت نتيجه خوبي نگرفته بودند، استفاده از چند كيف باطراح يهاي گوناگون نيز هزينه بسيار بالايي داشت كه با شرايطي كه داشتند، از پس آن برنمي آمدند.علاوه بر آن حتي اگر موفق مي شدند كيف ضدسرقت با مد لهاي مشخصي بسازند، پس از گذشت اندكي شناسايي مي شدند و سارقان ديگر گول نمی خوردند. ابتدا ميخواستند فقط يك كيف ضدسرقت بسازند، ولي اندكي بعد متوجه شدند به محصولي نياز دارند كه قابل استفاده نيز باشد. گروه عمده اي از مصرف كنندگان اين كيف مي- توانستند خانمها باشند ، در اي نشرايط فكري نو به ذهن مهندس جوان خطور كرد.در حالي كه از اجراي طرح نااميد شده بودند، احمد به دوستانش گفت به جاي توليد كيفي در مدل هاي مختلف بورد الكترونيك يآن را طوري بسازيم كه بتوان آن را درون هر كيفي قرار داد. اين فكر ايده خوبي به نظر مي رسيد، زيراهزينه طراحي كيف از روي دوش شان برداشته مي شد و مي توانستند با پول بسيار كمتري كار را انجام دهند.ضمن اينكه محصول به آساني قابل شناسايي نبود. ايندفعه همفكري كردند تا ببينند چگونه مي توانند بوردي بسازند كه درون هر كيفي گنجانده شود. سيمكشي و اندازه بورد بايد تا حد امكان بينقص و تميز انجام ميشد، علاوه بر آن به استفاده از ويژگي هايي مجبوربودند كه هر كدام به اندازه و وزن مدار اضافه ميكرد.

سرانجام پس از چند ماه كار و طراحي مداوم بوردي ساختند كه به آساني درون انواع كيف ها قرار مي گرفت. بورد جديد داخل بسياري از كيف هاي مردانه و زنانه جاسازي مي شد و يك كيف معمولي را به نمونه اي هوشمند با امكانات ضد سرقت تبديل  ميكرد.نمونه اوليه و آزمايشگاهي ايده احمد ساخته شد و باعث خرسندي بسيار زياد تيم سازنده شد. پشت سر گذاشتن آن همه مشكل مال يو محدوديتهاي طراحي كه ممكن بود تلاش هايشان رابي ثمر كند، بسيار نشاط آور بود،اما احمد با مشكل جديدي آشنا شد كه هنگام بالا و پايين رفتن از پله ها براي ثبت اختراعش فكرنم يكرد كاري دشوارتر از آن وجودداشته باشد.آنها كيف ضدسرقت را اختراع كرده بودند كه با قدرداني و استقبالگرم مواجه شد، اما فراموش كرده بودند همه آن زحمتها كشيده شده بود تا محصولي ساخته شود كه به درد مردم بخورد واتفاقي كه براي احمد افتاد، ديگر تكرار نشود. به همين دليل بايد كيف را به توليد انبوه مي رساندند،آ نگاه ميتوانستند فقط مخترع نباشند، بلكه از راه يك ايده نو درآمدزايي هم بكنند. در اين وضع احمد تازه متوجه شد به شناخت بازار، نياز مشتري و بازاريابي احتياج دارد.

ویژگی های کیف ضد سرقت

كيف ضدسرقت در حقيقت يك بورد الكترونيك است كه  مي توان آن را درونا نواع و اقسام كيف ها قرار داد و به نمونه اي دزدگيردار تبديل كرد. روي اين بورد،شوكر الكتريكي با قدرت 5000 تا ده هزار وات، جي.پي.اس، آلارم، فاصله ياب و تايمر تعبيه شده است. در كنار اين بورد مخزني براي آزاد كردن گاز اش كآور هم وجود دارد.همراه اين بورد يك ريموت كنترل در دو مدل ساخته شده، يكي مانند ريموت ها يدزدگير خودرو و ديگري دستبندي كه دور مچ دست قرار ميگيرد. ميتوان كيف راطوري تنظيم كرد تا به محض ربوده شدن با فشار دكمه هاي ريموت كنترل، گازاش كآور يا شوكر همراه با آژير فعال شود. در حالت دوم می توان تنظيمات را طوري انجام داد تا كيف هوشمندانه به صاحبش متصل باشد و به محض دور شدن از فرد بيش از ميزان معيني مثلا پنج متر، هر كدام از كارهاي ذكر شده فعال شود. در صورتكه به GPRS يا GPS بيشتر شدن فاصله بين صاحب كيف و سارق مي توان ا زسيمكارت نياز دارد، كمك گرفت تا مكان دقيق كيف روي نقشه مشخص شود. به اين منظور نمونه اوليه داراي جي.پي.آر.اس آن هم ساخته شده است. تيم سازنده خود را به اين مدل محدود نكرده و كيف مخصوصي نيز ساخته كه اندازه و وزن بيشتري دارد و درون آن از يك سيستم الكترومكانيك براي فعال سازي قفل استفاده شده است. اين كيف بيشتر كاربرد خاص مثلا حمل اسكناس يا طلا دارد.احمد زاهدي سازنده و ايده پرداز اين كيف قصد دارد، در آينده نزديك با اتصال كيف به يك شبكه اينترنتي و اپليكيشن تلفن همراه، به قابليت هاي آن بيفزايد وآن را كاربرپسندتر كند. اين كار به زيرساخت نياز دارد تا بتوان سرويسي مشابه سرويس هاي رديابي تلفن همراه را روي اين كيف اعمال كرد.


اما در آینده : اكنون احمد شركتي دارد كه در پارك فناوري پرديس در 20 كيلومتري شرق پايتخت به عنوان يك شركت دانش بنيان مستقر است. احمد و همكارانش كه روي ايده كيف ضدسرقت كار كردند، اكنون روي طر ح هاي ديگري نيز در حال كار هستند. براي مثال نمونه اوليه گاوصندوقي را با همان ويژگيهاي كيف ضدسرقت ساخته اند. آنها اميدوارند هر چه زودتر سرمايه گذاري پيداكنند كه به اين طر حها بها دهد و فكر نكند سرماي هگذاري فقط يعني مشاركت در خريد زمين و ساخت آپارتمان.احمد به ايده هاش ايمان دارد و بسيار براي آن تلاش كرده و اميدوار است بتواند كمكي بزرگ به هموطنانش كند.

برگرفته شده از روزنامه جام جم ضمیمه کلیک