توجه

بازدید کننده محترم ، این سایت به همراه دامنه ، با سامانه مدیریت محتوا (CMS) دروپال Drupal با کلیه امکانات ، واگذار می شود . در صورتی که فعالیت های شغلی یا کسب و کار مرتبط دارید برای نقل و انتقالات دامنه و وب سایت به شکل کامل با شماره تماس 09388760510 یا 09126116240 تماس بگیرید و در صورت عدم پاسخگویی در تلگرام یا واتس آپ پیام بگذارید .

اطلاعات کلی : 

نام دامنه : irinvent.ir

توضیح مفهوم دامنه : ir مخفف iran (ایران) – invent = اختراع

نام سایت : مرجع ابداعات و اختراعات ایران

مدل فعالیت : درج ابداعات و اختراعات داخلی ، اطلاع رسانی برای تامین کالا یا خدمات ابداعی ، ثبت نام مخترعین و مبتکرین برای تبلیغات محصول و خدمات نوآورانه ، نشریه الکترونیکی ادواری معرفی ابداعات ، شرکت در نمایشگاه ابداعات و اختراعات سالیانه بنیاد ملی نخبگان و انجمن مخترعین ایران و ... و ارائه گزارش از اختراعات موجود

مدت زمان اعتبار دامنه : 29-01-2020 مصادف با چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۸

قدمت دامنه : 8 سال (زمان ثبت اولیه : 2011-01-15 مصادف با شنبه، ۲۵ دی ۱۳۸۹)

تغییرات نیروهوایی آمریکا در 30 سال آینده

پیغام خطا

Notice: Undefined index: new_technology in addtoany_entity_view() (line 37 of /home/irinvent/domains/irinvent.ir/public_html/sites/all/modules/addtoany/addtoany.module).

نيروي هوايي آمريکا به تازگي چشم انداز استراتژي هاي 30 سال آينده خود را در قالب گزارشي منتشر کرده است. در آن مواردي در رابطه با آينده‌ي نيروي هوايي در ارتش آمريکا و تاثير تکنولوژي در نوآوري هاي آتي در آنها نشان داده شده است. در برنامه جديد، نيروي هوايي استفاده از تکنولوژي هاي تازه را براي دهه هاي آينده هدف گذاري کرده است. پيشرفت در اين حوزه بر روي استفاده از تکنولوژي در افزايش سرعت، انعطاف بيشتر و دقت بيشتر در حملات هوايي تمرکز کرده است.

در اين گزارش آمده که: «پيش از اين به هواپيما در جايگاه يک جنگ افزار مهم در جنگ توجه ميشد و متعاقبا در آينده، تکنولوژي هاي تازه در نيروهاي هوايي هستند که بازي را به نفع دولت ها تغيير مي دهند.»
در اين گزارش بر پنج فناوري مورد مهم و تاثيرگذار اشاره شده که احتمالا در تکنولوژي نيروهاي هوايي 30 سال آينده بسيار مهم خواهند بود.
در ادامه در مورد این پنج فناوری توضیحاتی داده شده است.

سرعت هاي مافوق صوت

سرعت به طور مشخص يکي از جذاب ترين موارد مدنظر نيروهاي هوايي خواهد بود. فاکتوري که قدرت حمله و دفاع را در نبردها به شدت افزايش خواهد داد.

در اين خصوص در گزارش آمده: «ما همواره به دنبال افزايش سرعت در عملکرد ابزارها خواهيم بود؛ چرا که اين قابليتي تاثيرگذار است.»
به سال 2013 باز مي‌گرديم، زماني که در آزمايشات، هواپيماي بوئينگ X-51A به سرعت 5.1 ماخ رسيد و 3230 مايل دريايي را تنها در شش دقيقه طي کرد. بدين ترتيب رکورد بيشترين مسافت طي شده با سرعت مافوق صوت شکسته شد.
در حال حاضر نيز نيروي هوايي آمريکا در حال کار بر روي تکنولوژي اي تحت عنوان boost-glide است که نويد از افزايش سرعت هواپيماها تا سال 2020 ميدهد. تکنولوژي مربوطه امکان افزايش سرعت هواپيماها تا سرعت هاي مافوق صوت را در داخل جو به هواپيماها ميدهد. چيزي که امکان افزايش سرعت تا ? ماخ (يعني بيش از 6000 کيلومتر در ساعت) را ممکن مي کند.

نانوتکنولوژي

به اعتقاد نيروي هوايي آمريکا نانوتکنولوژي مي تواند به بهبود پرواز در جو و فضا کمک کند. در اين رابطه در بخشي از گزارش اشاره شده که: «با دستکاري مواد مصرفي در لايه مولکولي امکان ساخت سازه هايي سبک تر و در عين حال بسيار مقاوم تر وجود خواهد داشت که در مواردي مثل افزايش سرعت تاثير مثبت خواهد داشت.»

با سيستم هاي مينياتوري، که با کمک نانوتکنولوژي ساخته مي شوند، امکان مانورهاي بهتر در حين عمليات فراهم مي گردد و هواپيماها در نبردها عملکرد مفيدتري را از خود به نمايش مي گذارند.

سلاح ليزري

نيروي دريايي مدت هاست مشغول کار بر روي تکنولوژي سلاح ليزري است. سيستمي که از شش ليزر براي پوشش دهي و هدف گيري استفاده مي کند. سال گذشته سيستم نصب شده بر روي يک ناو جنگي روي يک پهپاد نصب و آزمايش شد. به گزارش مجله National Defence با همگرايي ليزري، قدرت آتش پهپاد به طرز قابل ملاحظه اي افزايش يافت.

سيستم هاي هدايتي بدون سرنشين

مدتي از حضور پهپادها در آسمان ها مي گذرد، اما نيروي هوايي آمريکا به دنبال پهپادهايي پيشرو با تکنولوژي هاي مجزا است.

بر اساس گزارش مذکور، نيروي هوايي آمريکا در حال کار بر روي گسترش تکنولوژي پهپادهاست. نيروي هوايي مي خواهد از پهپادها براي حملات گروهي، سرکوب، يا نابودي اهداف استفاده کند.
به زبان ساده تر به جاي استفاده صِرف از پهپادها براي تحت نظر گرفتن يک منطقه از آسمان يا حمله هوايي، هدف نيروي هوايي از کار بيشتر روي پهپادها، ايجاد نسل جديدي از آنها براي استفاده در حملات هوايي است.

سيستم هاي خودکار مستقل

در بخشي از اين گزارش آمده که: «در آينده سيستم هايي که قابليت واکنش سريع بر اساس شرايط محيط و سنجش موقعيت داشته باشند جايگزين مي شوند که به سيستم هاي خودکار شناخته خواهند شد.» به زبان ساده منظور استفاده از ربات ها است.

نيروي هوايي قصد استفاده از ربات هاي جنگنده را دارد که قابليت تصميم گيري داشته باشند. البته فراموش نکنيد که اين برنامه ?? سال آينده است.
پيش از اين Boston Dynamics نمونه هايي اوليه از اين ربات ها را براي ارتش ساخته است. مانند ربات اطلس (که در تصوير مشخص است). اطلس در حال حاضر امکان دويدن و بالا رفتن از صخره را دارد.