توجه

بازدید کننده محترم ، این سایت به همراه دامنه ، با سامانه مدیریت محتوا (CMS) دروپال Drupal با کلیه امکانات ، واگذار می شود . در صورتی که فعالیت های شغلی یا کسب و کار مرتبط دارید برای نقل و انتقالات دامنه و وب سایت به شکل کامل با شماره تماس 09388760510 یا 09126116240 تماس بگیرید و در صورت عدم پاسخگویی در تلگرام یا واتس آپ پیام بگذارید .

اطلاعات کلی : 

نام دامنه : irinvent.ir

توضیح مفهوم دامنه : ir مخفف iran (ایران) – invent = اختراع

نام سایت : مرجع ابداعات و اختراعات ایران

مدل فعالیت : درج ابداعات و اختراعات داخلی ، اطلاع رسانی برای تامین کالا یا خدمات ابداعی ، ثبت نام مخترعین و مبتکرین برای تبلیغات محصول و خدمات نوآورانه ، نشریه الکترونیکی ادواری معرفی ابداعات ، شرکت در نمایشگاه ابداعات و اختراعات سالیانه بنیاد ملی نخبگان و انجمن مخترعین ایران و ... و ارائه گزارش از اختراعات موجود

مدت زمان اعتبار دامنه : 29-01-2020 مصادف با چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۸

قدمت دامنه : 8 سال (زمان ثبت اولیه : 2011-01-15 مصادف با شنبه، ۲۵ دی ۱۳۸۹)

از طریق دریا شانگهای تا سانفرانسیسکو را در 100 دقیقه طی کنید

پیغام خطا

Notice: Undefined index: new_technology in addtoany_entity_view() (line 37 of /home/irinvent/domains/irinvent.ir/public_html/sites/all/modules/addtoany/addtoany.module).

 چين از طرح زيردريايي جديد رونمايي کرد که با استفاده از حباب‌هاي زير آب، قادر به رسيدن به سرعت مافوق صوت است.

 اين زيردريايي بر پايه فناوري شوروي سابق در زمان جنگ سرد و توسط محققان آزمايشگاه انتقال حرارت و جريان موسسه فناوري هاربين (Harbin) توسعه يافته است.

 سوپر کاويتاسيون (supercavitation) شامل غوطه‌ ور ساختن کشتي داخل حباب‌هاي آب به منظور کاهش فشار ناشي از پسار آب (water drag)‌ است؛ نيروي پسار يا پسا نامي است که در فيزيک و ديناميک سيالات به نيروهايي که در جهت باز داشتن اجسام از حرکت در درون سيالات کار مي‌کنند، داده مي‌شود.

اژدر سوپر کاويتاسيون شوروي سابق به نام Shakval قادر به دستيابي به سرعت 370 کيلومتر در ساعت  فوق العاده سريعتر از هر اژدر ديگري بود.

دراین  سيستم جديد از يک غشاي مايع بر سطح زيردريايي استفاده مي‌شود که مي‌تواند پسار آب اعمال شده بر بدنه را در سرعت پايين کاهش دهد؛ پس از رسيدن سرعت به 75 کيلومتر در ساعت، زيردريايي وارد حالت سوپر کاويتاسوين مي‌شود.

زيردريايي مافوق صوت از يک روش جديد راديکال براي توليد حباب در اطراف خود استفاده مي‌کند که – در تئوري – رسيدن به سرعت صوت در زير آب معادل 5800 کيلومتر در ساعت را امکانپذير مي‌کند؛ از اين طريق زيردريايي مي‌تواند مسير شانگهاي تا سانفرانسيسکو را در کمتر از دو ساعت طي کند.

يکي از بخش‌هاي مهم اين زيردريايي مافوق صوت، طراحي يک موتور موشک پر قدرت زيرآبي است که محققان در حال کار بر روي اين قسمت هستند.

اين فناوري مي‌تواند براي توليد ابر لباس‌هاي شنا با قابليت افزايش سرعت شناگران نيز مورد استفاده قرار گيرد.

 

نيروي پسار چیست ؟   در فيزيک و ديناميک سيالات به نيروهايي که در جهت بازداشتن اجسام از حرکت در درون سيالات کار مي‌کنند، داده مي‌شود. زماني که جسمي درون سيال حرکت مي‏کند برهم کنشي بين جسم و سيال رخ مي‏دهد. تنش برشي به علت اثرات گرانروي و تنش‏هاي عمودي به علت فشار بر جسم وارد مي‏شوند. به برآيند اين نيروها در جهت سرعت جريان بالاسري نيروي پسار و عمود بر جهت سرعت جريان بالاسري نيروي برآ گفته مي‏شود.